Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych

Menu okruszkowe

Praktyki w Sewilli (17.09.2022 r. – 15.10.2022 r.) – część 1.

Główna treść artykułu

Praktyki w Sewilli
(17.09.2022 r. - 15.10.2022 r.) – część 1.

Przedstawiamy relację z naszego uczestnictwa w projekcie „Umiejętności o wartości dodanej – Praktyki na plus” w ramach funduszu unijnego ERASMUS+.

 

Podróż do Hiszpanii  była długa, ponieważ mieliśmy lot z Krakowa, do którego spod szkoły zawiózł nas autokar. 17 września wieczorem dolecieliśmy do Sewilli, która przywitała nas temperaturą 35°C. Zakwaterowaliśmy się w Albergue Inturjoven, gdzie zastaliśmy inne grupy z Euromindu, między innymi przyszłych ekonomistów z Serbii, weterynarzy z Turcji i grupę z Chorwacji. Po zapoznaniu się z planem praktyk zaprezentowanym przez p. Edytę – koordynatorkę z firmy Euromind, zaczęliśmy poznawać okolicę.

 

W poniedziałek po raz pierwszy spotkaliśmy się z prowadzącym zajęcia Damianem w firmie
V-Art. Escuela de Animación 3D. Okazało się, że będziemy programować gry w znanym na całym świecie środowisku Unity. Pokazano nam, jak przebiega proces tworzenia projektu gry. Uczyliśmy się pisać podstawowe skrypty w języku C#, tworzyć i animować pierwsze obiekty i menu gry oraz ustawiać światło.

 

We wtorek po śniadaniu udaliśmy się z koordynatorką na Sevilla Tour. Odwiedziliśmy między innymi Plac Hiszpański, byłą fabrykę cygar, Katedrę Najświętszej Marii Panny oraz Setas de Sevilla.

 

Czas w tygodniu praktyk bardzo szybko nam minął, ponieważ wdrażaliśmy się w nowe środowisko kodowania. Zanim spostrzegliśmy się, już w sobotę rano wyjechaliśmy z inną polską grupą nad Ocean Atlantycki do Matalascañas na cały dzień plażowania. Mogliśmy zaobserwować przypływ oceanu, nadmorskie ptactwo i tłumnie przybywających turystów.

 

Na początku drugiego tygodnia dokończyliśmy naukę podstaw Unity, m.in. ustawiania świateł, optymalizacji gry i kompilacji programu. W środę zaczęliśmy robić swój pierwszy własny projekt, mięliśmy 12 godzin na wykonanie gier. Podczas pracy własnej prowadzący - Damian chętnie pomagał nam w rozwiązywaniu trudnych problemów.

 

W piątek prezentowaliśmy swoje projekty, w większości były to gry zręcznościowe, wyścigowe lub przygodowe. Podczas prezentacji nasz prowadzący wymagał przedstawienia zasad rozgrywki, fabuły gry, celu rynkowego oraz powodu, dla którego zdecydowaliśmy się wykonać tego gatunku grę. Wszystkie prezentacje wyszły świetnie, każdy był zadowolony ze swojego programu.

 

Tydzień zakończyliśmy wycieczką do Kordoby. Zwiedzanie zaczęliśmy od przejścia Mostem Rzymskim (Puente Romano) nad rzeką Gwadalkiwir (Guadalquivir) na wspaniałą starówkę Kordoby. Przeszliśmy przez Plac Corredera (Plaza de la Corredera), po drodze mijając ruiny rzymskiej świątyni z I wieku p.n.e., i doszliśmy do rynku Kordoby (Plaza de la Tendillas). Następnie zwiedziliśmy dzielnicę żydowską z synagogą z XIV w. Pośród turystów i kwiatów wiszących na murach białych kamieniczek wędrowaliśmy wąskimi uliczkami pełnymi restauracji i sklepów z pamiątkami. Wrażenie wywarła na nas Calleja de la Flores zakończona malowniczym niewielkim placem z fontanną.  Wizytę w stolicy niegdysiejszego kalifatu Kordowy zakończyliśmy w Wielkim Meczecie (La Mezquita), w środku którego znajduje się wspaniała rzymskokatolicka katedra renesansowa.

 

 

Miłosz Bratkowski 4K, Norbert Knez 4K, Szymon Klimczuk 4K

 

 

 

Zapraszamy do fotorelacji.