Główna treść artykułu
Nasza szkoła podpisała porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. W związku z tym możemy naszym uczniom wydać dokument elektroniczny – mLegitymację. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej. Drogi Uczniu: Dzięki mLegitymacji możesz nie nosić tradycyjnego dokumentu, mLegitymacja szkolna jest wyświetlana na ekranie Twojego telefonu.
Żeby otrzymać mLegitymację musisz:
- Pobrać i wypełnić wniosek dostępny w sekretariacie.
- Wysłać zdjęcie przez dziennik elektroniczny (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB). (Fotografia powinna być wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, musi mieć dobrą ostrość oraz odwzorowywać naturalny kolor skóry, obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii. Powinna pokazywać wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Osoba na fotografii powinna patrzeć na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 5MB.)
- Oczekiwać informacji w dzienniku elektronicznym o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel.
- Zainstalować aplikację mObywatel. W usłudze mLegitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
Aby anulować mLegitymację (utrata telefonu, niepoprawne działanie, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne.